Onlineszámla 3.0.

2020-12-01

Antretter Erzsébet, a Niveus Consulting Group adótanácsadási üzletágának igazgatója szerint tény, hogy az online számla adatszolgáltatás, különösen a kezdetekben, igen jelentős erőforrásokat igényel az adózók részéről. Ugyanakkor az onlineszámla 3.0 olyan valós lehetőségeket is biztosít, amelyek által - ez az egyébként nem önként vállalt befektetés - az adózók számára is megtérülhet.

Különösen azoknak a vállalkozásoknak érdemes megfontolni az onlineszámla 3.0 használatát elektronikus számlázásra, akiknél eddig még nem oldották meg az elektronikus számlázást, vagy annak olyan módját választották, ami kockázatokat hordoz magában (pl. emailben küldött pdf számlák hitelesítés nélkül). Az új verzió ugyanis lehetővé teszi, hogy az adózó ezt a választását megjelölje és a számlán lévő összes adatot szerepeltesse az adatszolgáltatásban. Ebben az esetben az adóhatóság számára megküldött strukturált adattömeg elektronikus számlának minősül, amit a partner az onlineszámla rendszerből le is tud tölteni, így nem lesz szükség a számlát külön elküldeni.

A szakértő szerint a másik lehetőség, amivel érdemes élni, az, hogy az onlineszámla rendszerben strukturált formában és valós időben elérhetőek olyan információk, amely az adózónak egyébként nem vagy nagy energiabefektetéssel állna rendelkezésére. A befogadott számlák lekérdezésének lehetősége a számlabefogadásra kialakított folyamatokban nagy segítséget nyújthat, mivel egyrészt keresztellenőrzésre ad lehetőséget, másrészt elősegítheti a számlabefogadás és feldolgozás automatizálását. Ennek azonban az a feltétele, hogy a számlán megjelenő, feldolgozást segítő adatok standard módon jelenjenek meg az adatszolgáltatásban, ami a tervek szerint az onlineszámla 3.0. verziójával már megvalósul. Az adatszolgáltatásban e célból feltüntetett opcionális adat (pl. megrendelésszám) segítségével a különböző adatbázisokat össze lehet kötni a vállalatirányítási rendszerben, így az adott számla automatikusan a megfelelő helyre kerülhet a számlabefogadási és könyvelési folyamatban.

 

 

 

Share this page and start a discussion:

Any question?
Please do not hesitate to contact our expert colleague:

News

Határon átnyúló követelések érvényesítése az EU-ban - Workshop

Újabb előadással jelentkezik a Niveus Legal, ezúttal azzal fogunk foglalkozni, hogy hogyan hajthatjuk be könnyen az olyan követeléseket, ahol az adós az EU másik tagállamában található.

Read more

Sajtóközleményünk a KKV-k adóadminisztrációs könnyítéséről

Az ETAF (European Tax Adviser Federation) tájékoztatása szerint az Európai Bizottság 2023. szeptember 12-én elfogadott egy jelentős mérföldkőnek számító KKV javaslatcsomagot az EU-ban működő határon átnyúló mikro-, kis- és középvállalatok támogatására, mely az adózással kapcsolatos adminisztratív kötelezettségek drasztikus könnyítésére irányul – hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group. Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group partnere: „Az új, mérföldkőnek számító, frissen elfogadott irányelv javaslatban a „HOT” rendszer, azaz a Head Office Tax (HOT) rendszer felállítását taglalják. Várhatóan a téma tényleg „hot topic” lesz a következő időszakban, hiszen számos lehetőséget nyit meg a hazai KKV szektor számára is, és a hazánkba érkező külföldi vállalkozásokat is segíti a piacra lépésben.”

Read more

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!